IBC CHS 2019-03-12 tarihli Özet Raporu
Temel İnsani Standartlar - CHS uluslararası kabul gören bir standarttır ve krizden etkilenen topluluklar için kalite standartları çerçevesinde insani eylemlerin nasıl uygulanabileceğini ve kuruluşların bunu nasıl başarabilecekleri standartlar çerçevesinde belirler.
Standart, krizden etkilenen topluluklara ve insanlara hesap verebilirliği kolaylaştırır ve sunulan yardım hizmetinin kalitesini artırır.
Uluslararası Mavi Hilal Yardım ve Kalkınma Vakfı - IBC, iyi yönetim ve hesap verebilirliğin mümkün olan en yüksek standartları uygulamayı ilke ve taahhüt eder. IBC bu yönde, yüksek kalite standartları, hesap verebilirlik başlıkları çerçevesinde faaliyet göstererek CHS sertifikası almaya hak kazanan ilk ve tek Türk Sivil Toplum Kuruluşudur.
Sertifikasyon kuruluşu CHS’dir ve belgelendirme, HQAI bağımsız denetçileri tarafından gerçekleştirilen kapsamlı bir denetim süreci sonunda alınmıştır.
IBC’nin denetime tabi olduğu, doğrulanan dokuz Temel İnsani Standart Taahhüt ve Kriteri aşağıda belirtildiği gibidir.
Taahhüt 1. Krizden etkilenen topluluklar ve kişiler ihtiyaçları ile ilgili ve uygun yardımı alırlar.
Kalite Kriteri: İnsani yardım müdahalesi ilgili ve uygundur.
Taahhüt 2. Krizden etkilenen topluluklar ve kişiler ihtiyaç duydukları insani yardıma doğru zamanda erişebilirler.
Kalite Kriteri: İnsani yardım müdahalesi etkin ve zamanındadır.
Taahhüt 3. Krizden etkilenen topluluklar ve kişiler insani yardım faaliyetlerinden olumsuz etkilenmezler ve krizlere daha hazırlıklı, dayanıklı ve daha az risk altındadırlar.
Kalite Kriteri: İnsani yardım müdahalesi yerel kapasiteyi güçlendirir ve olumsuz etkileri önler.
Taahhüt 4. Krizden etkilenen topluluklar ve kişiler haklarını ve yetkilerini bilirler, bilgiye erişebilirler ve kendilerini etkileyen karar verme süreçlerine katılırlar.
Kalite Kriteri: İnsani yardım müdahalesi iletişim, katılım ve geri bildirim temeline dayanır.
Taahhüt 5. Krizden etkilenen topluluklar ve kişiler şikâyetleri yöneten güvenli ve cevap veren bir mekanizmaya erişirler.
Kalite Kriteri: Şikâyetlere açık olunur ve yanıt verilir.
Taahhüt 6. Krizden etkilenen topluluklar ve kişiler iyi koordine edilen ve tamamlayıcı yardım alırlar.
Kalite Kriteri: İnsani yardım müdahalesi iyi koordine edilmiş ve birbirini tamamlayıcıdır.
Taahhüt 7. Krizden etkilenen topluluklar ve kişiler kuruluşların edindikleri deneyim ve görüşlerine bağlı olarak gelişmiş seviyede yardım sağlanmasını bekleyebilirler.
Kalite Kriteri: İnsani yardım aktörleri sürekli öğrenirler ve gelişirler.
Taahhüt 8. Krizden etkilenen topluluklar ve kişiler ihtiyaçları olan yardımı mesleki yeterlilik sahibi, iyi yönetilen personel ve gönüllülerden alırlar.
Kalite Kriteri: Personele işlerini etkin şekilde yapmaları için destek verilir, adil ve eşit davranılır.
Taahhüt 9. Krizden etkilenen topluluklar ve kişiler, kendilerine yardım sağlayan kuruluşların kaynaklarını etkin, verimli ve etik şekilde yönetilmesini bekler.
Kalite Kriteri: Kaynaklar sorumlu bir şekilde, hedeflenen amaca uygun olarak kullanılır.
Daha fazla bilgi için: [email protected]
IBC CHS 2019-03-12 tarihli Özet Raporu