NASTEHA'NIN ÇIĞLIĞI: SAVAŞ ÜLKELERİNDE KADIN ÖĞRETMENLER


Uluslararası Mavi Hilal Vakfı , Somali de 8 ayda Korsan IDP kampı,  Hamar Jab Jab ilköğretim okulu, ortaöğretim okulu ve Rage Ugas ilköğretim okulu gibi okullara destek verdi.

Korsan IDP kampını ziyaretimiz sırasında Nasteha Faraha adındaki 17 yaşındaki okul öğretmeni ile tanıştık.  Nasteha ve ailesi aşağı Şabelleden, yemek ihtiyaçları, yakıcı kuraklık   sebebiyle kaçmışlar.

Nasteha,vakfımız tarafından desteklenen, Korsan okulunda bulunan 40  öğrencinin öğretmeni. Nasteha ile görüşmemizde bizlere şunları söyledi:

‘’Ben çok iyi bir eğitime sahip değilim, liseyi geçen sene bitirdim ama üniversiteye devam etmeye gücüm yetmedi. Buraya geldikten sonra, bu okulu inşaat halinde gördüm ve bu çocukları eğitmeye ve onlara matematik, ingilizce ve bilim öğretmeye  karar verdim.’’Nasteha ya neden öğretmen olmak istediğini sorduk :

 ‘’ Bu çocuklar geleceğin liderleri ve onların eğitilmeye ihtiyacı var, daha iyi bir gelecek için onların okulda olmaları gerekiyor.

“ Bunun dışında benimde bir işe ihtiyacım vardı. ”  diye cevap verdi.Okulda karşılaştığın zorluklar nedir?

‘’Çocukları okulda tutmak çok zor, onların defterleri, ders kitapları yok, oturmak için sandalyeleri yok ve sizinde gördüğünüz gibi onlar yerde oturuyorlar, buda ders zamanı onların konsantrasyonunu bozuyor çünkü böcekler tarafından ısırılıyorlar.’’ dedi.


“Ayrıca okulda beslenme programı yok. Çocukların coğu ailelerine destek olmak için dersleri bırakıyorlar.’’ Biz uluslararası kuruluşlardan çocuklara üniforma, kitap, sandalye ve onları okulda tutabilmek için beslenme programları ile, yardım etmelerini rica ediyoruz ki, çocuklarımızı elimizde tutarak terörün kucağına itilmelerini önleyelim...’’ diye devam etti.Bu Çocuk Eğitim merkezlerinde eğitim veren 17 yaşındaki Nastehanın ricasıydı. Bu çocukların cinsiyet, etnik köken, sosyoekonomik durum veya şartlardan ayrım yapılmadan eğitilmelerine ihtiyac var.En dezavantajlı, dışlanmış ve savunmasız çocukların bulunduğu kamplarda yogunlaşmak,  kaliteli bir Eğitim hedefimiz olmalı.

İçinde bulundukları koşullara rağmen çocukların performansının nasıl olduğu sorusuna Nasteha  cevap verdi:

“Çocukların performansı iyi, ama daha çok sınıfa ihtiyaç var. Bu gördüğünüz sahip olduğumuz tek sınıftır ve çocuklar bu sınıfı bitirdikden sonra eğitimlerini devam ettirecekleri başka üst sınıf yok ve ben onların eğitimlerini bırakmalarından korkuyorum. Daha çok sınıfa ihtiyacımız var.’’

Oyun alanlarının, iyi okulların, sandalye ve masaların, üniformların, hiç bir şeyin olmaması bu çocukların gerçeği.

Vakfımız maddi teşviklerle öğretmenlere destek olmaya karar verdi.  Nasteha da bu projeden yararlanan öğretmenlerden biriydi.Vakfımız en çok ihtiyaçları olduğu bir dönemde kendi toplumunu eğiten öğretmenleri bu tür bir teşvikle mükafatlandırmak istedi. Okullar seçilirken ihtiyaç durumları göz önüne alındı..

Banadirdeki öğretmenler için bir örnek uygulamaydı ve başarılı olduğu takdirde ülkenin diğer bölgelerinde de uygulanacak.  Bu proje Somalideki okuma yazma bilmeme seviyesini azaltmak için tasarlanmış bir  proje.

Somalideki eğitim sistemi neredeyse 20  yıl süren savaş sebebiyle  tüm altyapı yıkılmış, eğitim materyali yağmalanmış ve bir çok öğrenci ve öğretmen yerinden olmuştu.

Uluslararası Mavi Hilal Vakfı , Somali de 8 ayda Korsan IDP kampı,  Hamar Jab Jab ilköğretim okulu, ortaöğretim okulu ve Rage Ugas ilköğretim okulu gibi okullara destek verdi.



IBC Logo

Arka Plan: Suriye'de özellikle kuzeydoğu ve doğu bölgelerinde, Suriye Demokratik Güçleri (PKK/PYD) ile Suriye Ulusal O ...

SUDAN'DA SESSİZ ÇIĞLIK: ÇATIŞMANIN ORTASINDA AÇLIKLA MÜCADELE

Sudan’da 1 yılı aşkın süredir devam eden iç savaş, gıdaya erişimde yaşanan sorunların her geçen gün daha da de ...

SURİYE’DEKİ KRİZE MÜDAHALE İÇİN ACİL ÇAĞRI

Arkaplan: Çatışmaların tırmanması da dâhil olmak üzere Suriye'de yaşanan son gelişmeler, hâlihazırda 16 milyon ...

Kapat

IBC FAALİYETLERİNDE ARAMA YAPIN